3–5 Jun 2022
Europe/Athens timezone
Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Έρευνα, σύνθεση, ερμηνεία. Προσεγγίζοντας το θέατρο του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου. 3-5 Ιουνίου, Κεφαλονιά. Υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Με τη συνεργασία της Ακαδημίας Αθηνών και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

ΣΤΟΧΟΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Το Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Έρευνα, σύνθεση, ερμηνεία. Προσεγγίζοντας το θέατρο του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου έχει στόχο να ερευνήσει και να αναδείξει τις ποικίλες εκφάνσεις του καλλιτεχνικού και επιστημονικού έργου του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, το οποίο άφησε ισχυρό αποτύπωμα στη θεατρική ζωή και ευρύτερα στον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό των τελευταίων πενήντα ετών.

Ως μέρος ενός ερευνητικού εγχειρήματος σε εξέλιξη, το Συνέδριο θα πλαισιωθεί από ειδικούς επιστήμονες και ερευνητές από τον ακαδημαϊκό χώρο, οι οποίοι με τις πρωτότυπες εισηγήσεις τους θα διερευνήσουν διαφορετικές πτυχές του έργου του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου.

Ενδεικτικές θεματικές ενότητες του Συνεδρίου είναι:

  • Η συμβολή του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου στη σκηνική αναβίωση του αρχαίου δράματος, οι ρήξεις και οι ανατροπές που επέφερε με τις παραστάσεις αρχαίων (ακέραιων ή αποσπασματικώς σωζόμενων) δραμάτων που σκηνοθέτησε.
  • Η συστηματική προσφορά του στη σκηνική αποκατάσταση θεατρικών (και μη θεατρικών) κειμένων –συχνά άγνωστων– της νεοελληνικής γραμματείας από την Κρητική Αναγέννηση έως τον 19ο αιώνα.
  • Η σκηνοθετική εργασία του και το ανανεωτικό βλέμμα του σε ένα ευρύ φάσμα έργων του παγκόσμιου δραματολογίου, από τον Σαίξπηρ έως το θέατρο του παραλόγου.
  • Η δραματουργική εργασία του, οι διασκευές και οι προσαρμογές των θεατρικών κειμένων που πραγματοποίησε με αφορμή τις παραστάσεις που σκηνοθέτησε.
  • Η μεταφραστική εργασία του σε δεκάδες έργα, τόσο του αρχαίου ελληνικού δράματος όσο και του ξένου ρεπερτορίου.
  • Η συμβολή του στην ανανέωση της σκηνικής παρουσίασης του μουσικού θεάτρου στην Ελλάδα, μέσα από τις δεκάδες όπερες και οπερέτες που σκηνοθέτησε.
  • Η παρουσία του στο εξωτερικό, ιδίως στον γερμανόφωνο χώρο, με τις σκηνοθεσίες αρχαίου δράματος, όπερας και οπερέτας, αλλά και σύγχρονου δραματολογίου.
  • Η ίδρυση και η λειτουργία του νεανικού θιάσου «Νεοελληνική Σκηνή».
  • Η ίδρυση και η λειτουργία του «Αμφι-Θεάτρου»: το ρεπερτόριο και οι αισθητικές αναζητήσεις του θιάσου, το ερμηνευτικό και υποκριτικό στίγμα του, η αξιολόγησή του στο πλαίσιο του μεταπολιτευτικού θεατρικού τοπίου, οι διεθνείς περιοδείες στις πέντε ηπείρους, η ίδρυση και η λειτουργία του «Εργαστηρίου Υποκριτικής Τέχνης για το Θέατρο και την Όπερα».
  • Η γόνιμη συνεργασία του με άλλους καλλιτέχνες και συντελεστές στις παραστάσεις που σκηνοθέτησε: η ανάθεση μεταφράσεων, η μουσική σύνθεση και διδασκαλία, η σκηνογραφία και η ενδυματολογία, η χορογραφία και η κινησιολογία, οι φωτισμοί, οι ηθοποιοί που πλαισίωσαν τις διανομές των παραγωγών του.
  • Οι διευθυντικές θητείες του στα κρατικά θέατρα (Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Εθνική Λυρική Σκηνή) και η παρουσία του στο Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου.
  • Η συμβολή του στην ανάπτυξη των θεατρικών σπουδών στην Ελλάδα: η ίδρυση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, η θητεία του ως Προέδρου και η διδασκαλία του.
  • Το επιστημονικό έργο και οι έρευνές του, με επίκεντρο τα κείμενα και τους συγγραφείς του Κρητικού και του Επτανησιακού Θεάτρου (Κορνάρος, Χορτάτσης, Κατσαΐτης, Μόρμορης κ.ά.).