24–25 Nov 2023
Europe/Athens timezone
Υπό την Αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών και της Πρεσβείας της Ελλάδας στο Βέλγιο

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

1. Αλτουβά Αλεξία        

Επίκουρη καθηγήτρια στο ΤΘΣ του ΕΚΠΑ, μέλος ΣΕΠ στη Θεματική Ενότητα ΕΛΠ44: Νεοελληνικό Θέατρο (1600-1940) – Κινηματογράφος, διευθύντρια στο Εργαστήριο Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Νεοελληνικού Θεάτρου. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στα πεδία της Ιστορίας του Νεοελληνικού Θεάτρου στον 19ο και 20ό αι., της Ιστορίας και Θεωρίας της Υποκριτικής και της Ιστορίας Ευρωπαϊκού Θεάτρου και Δράματος. Έχει επιμεληθεί τόμους με πρακτικά συνεδρίων. Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις της σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια, που οργάνωσαν κορυφαίοι ευρωπαϊκοί κι επιστημονικοί φορείς, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε Παρίσι, Μιλάνο, Λουντ, Βαρσοβία, κ.α. Άρθρα της έχουν δημοσιευθεί σε πρακτικά συνεδρίων, επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους στην ελληνική, αγγλική και γαλλική γλώσσα.

2. Banalopoulou Christina

Christina Banalopoulou holds a PhD in Theatre and Performance Studies from the University of Maryland, College Park. She currently works as a research associate in the European Research Council-funded project “Staging National Abjection: Theatre and Politics in Turkey and Its Diasporas” at Kadir Has University, Istanbul. Christina’s primary areas of interest include minoritarian performance, feminist economics, and the intersections between the somatic and the political, with a focus on the Mediterranean. Her essays have been published or are forthcoming in peer-reviewed journals, including Theatre Research International, Mediterranean Studies, Interventions: International Journal of Postcolonial Studies, Rethinking Marxism, The Journal of Philosophical Economics, and Performance Philosophy.

3. Βαρζελιώτη Γωγώ

Υπηρετεί στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή. Αφού αποφοίτησε από το προπτυχιακό και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του ΤΘΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών, εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στη Βενετία, ως υπότροφος της Ακαδημίας Αθηνών, στο Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών (Κρητική κωμωδία και καθημερινή ζωή: σχέση σκηνικής εικόνας και κοινωνίας στο βενετοκρατούμενο Χάνδακα, Αθήνα-Βενετία: εκδ. Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, 2011). Πραγματοποίησε ερευνητικές αποστολές στο Βατικανό, στο αρχείο της Propaganda Fede, για το πρόγραμμα της Ακαδημίας Αθηνών «Το ελληνικό θέατρο και δράμα στην εποχή του Μεσαίωνα, της Αναγέννησης και της Τουρκοκρατίας» (2002, 2003) και εργάστηκε στο Κέντρο Ερεύνης Μεσαιωνικού και Νέου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών ως επιστημονικός συνεργάτης (2004-2009. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα και συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έχει δημοσιεύσει εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους, και έχει διδάξει σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά σεμινάρια στην Αθήνα, τη Βενετία και την Πράγα. Έχει επιμεληθεί επιστημονικούς τόμους και Πρακτικά Συνεδρίων, και από το 2013 έως το 2023 είναι επιμελήτρια του Επιστημονικού Περιοδικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Παράβασις. Είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Artes Renascentes, semestrale dell’associazione internazionale «Artes Renascentes» και ιδρυτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παραστάσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος.

4. Βασιλείου Αρετή

Η Αρετή Βασιλείου είναι Καθηγήτρια Νεοελληνικού Θεάτρου στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Εκτός από δημοσιευμένα άρθρα της σε συλλογικούς τόμους, πρακτικά εθνικών και διεθνών συνεδρίων, έχουν εκδοθεί και τα εξής βιβλία της: Εκσυγχρονισμός ή Παράδοση; Το θέατρο πρόζας στην Αθήνα του Μεσοπολέμου (Μεταίχμιο, 2005), “Επί ξυρού ακμής”. Ιστορικά Νεοελληνικού Θεάτρου (Παπαζήσης, 2012), Τρυγών η φιλέρημος. Το θέατρο του Αλέξανδρου Μωραϊτίδη και η αναζήτηση της καλλιτεχνικής και της εθνικοθρησκευτικής ταυτότητας στο τελευταίο τέταρτο του 19ου και το πρώτο του 20ού αιώνα (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2015), Η τέχνη στο τέλος της ιδεολογίας. Η αμερικανική πολιτιστική πολιτική, το Ίδρυμα Ford και το Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν την εποχή του Ψυχρού Πολέμου και της δικτατορίας (Αμολγός, 2022), Μνήμη και ταυτότητα στο θέατρο του Γιώργου Διαλεγμένου (Παπαζήσης, 2022), Η τύχη ενός θεατρικού χειρογράφου. Οι Ίσαυροι του Κλέωνα Ραγκαβή (Κάπα Εκδοτική, 2022). Έχει, επίσης, συνεπιμεληθεί τους εξής επιστημονικούς τόμους: Αρετή Βασιλείου – Κωνσταντίνα Γεωργιάδη – Αντρέας Δημητριάδης – Κωνσταντίνα Ριτσάτου (επιστ. επιμ.), Ιστορία και Ιστοριογραφία του Νεοελληνικού ΘεάτρουΠρακτικά επιστημονικού συνεδρίου προς τιμήν του Θόδωρου Χατζηπανταζή (Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών / Ίδρυμα Τεχνολογίας & Έρευνας, Ρέθυμνο, 2020) και Αρετή Βασιλείου – Κωνσταντίνος Κυριακός – Λίνα Ρόζη (επιστ. επιμ.), Ο θεατρικός κόσμος του Κάρολου Κουν (Αμολγός, 2022).

5. Βρανά Αλίκη

Ονομάζομαι Βρανά Αλίκη. Γεννήθηκα το 1985 στην Αθήνα και κατοικώ στα Χανιά. Το 2010 αποφοίτησα απο το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Συνέχισα τις σπουδές μου στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και συγκεκριμένα στο τμήμα Φιλολογίας και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ιστορία και θεωρία του θεάτρου και του κινηματογράφου. Στα πλαίσια του μεταπτυχιακού μου ολοκλήρωσα πτυχιακή εργασία με θέμα Το Θέατρο στον εμφύλιο 1946- 1949. Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εστιάζονται κυρίως στο Νεοελληνικό θέατρο και ιδιαίτερα στο θέατρο που σχετίζεται με την ιστορία. Την περίοδο αυτή είμαι Υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης με την εργασία που εκπονώ να έχει σαν θέμα Η πολιτιστική πολιτική για το θέατρο του ΚΚΕ και του ΕΑΜ στον εμφύλιο πολέμο, 1944- 1949, με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κυρία Ρόζη Αγγελική αναπληρώτρια καθηγήτρια στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστήμιου Πατρών. Παράλληλα εργάζομαι εδώ και δώδεκα χρόνια σαν αναπληρώτρια εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής, στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, την Ειδική Αγωγή και την Ιστορία της Τέχνης.

6. Γεωργακάκη Κωνστάντζα

Καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ. Κατά την περίοδο 1984-2001 εργάστηκε ως φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το ακαδημαϊκό έτος 2001-2002 διδάσκει στο ΤΘΣ, όπου υπηρετεί μέχρι σήμερα. Το εκπαιδευτικό και ερευνητικό της έργο, οι επιστημονικές ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις της εστιάζονται στην Ιστορία του ελληνικού θεάτρου (πρόζας και μουσικού) του 19ου και 20ού αιώνα  καθώς και στις σχέσεις θεάτρου και πολιτικής.

7. Γεωργοπούλου Βαρβάρα

Γεννήθηκε στην Κεφαλλονιά. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών από όπου έλαβε πτυχίο του Τμήματος Ιστορικού-Αρχαιολογικού. Επίσης στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της ίδιας Σχολής από το οποίο έλαβε πτυχίο θεατρολογίας, μεταπτυχιακό δίπλωμα και εκπόνησε ο διδακτορική διατριβή με θέμα: «Η θεατρική κριτική στην Αθήνα του Μεσοπολέμου». Έχει δημοσιεύσει πάνω από πενήντα  μελέτες και άρθρα σε περιοδικά και συλλογικούς τόμους με θέματα από την ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου και την θεατρική κριτική. Έχουν  εκδοθεί οι μονογραφίες της: Η θεατρική κριτική στην Αθήνα του Μεσοπολέμου, τόμ. Α,  B; εκδ. Αιγόκερως, Αθήνα 2008, 2009,  Το θέατρο στην Κεφαλλονιά 1900-1953 από την «Εταιρεία Κεφαλληνιακών μελετών», Αθήνα 2010, Γυναικείες διαδρομές. Η Γαλάτεια Καζαντζάκη και το θέατρο, εκδ. Αιγόκερως, Αθήνα  2011, Ιστορία και ιδεολογία στα κάτοπτρα του Διονύσου, Παπαζήσης 2016, Η ιστορία ενός «θρύλου: η Ελένη Ουράνη και η θεατρική κριτική, εκδ. Σιδέρης, Αθήνα 2019. 

8. Δημητριάδης Ανδρέας

Ο Ανδρέας Δημητριάδης είναι αναπληρωτής καθηγητής Θεατρολογίας στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο ΑΠΘ, υποκριτική στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ και Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Εκπόνησε διδακτορική διατριβή με θέμα τον ηθοποιό Νικόλαο Λεκατσά στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (1998), η οποία εκδόθηκε από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης (2006) με τίτλο: Σαιξπηριστής, άρα περιττός. O ηθοποιός Νικόλαος Λεκατσάς και δύσβατος δρόμος της θεατρικής ανανέωσης στην Ελλάδα του 19ου αιώνα. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η οργάνωση θιάσων, οι συνθήκες εργασίας και το υποκριτικό ύφος των ηθοποιών στην Ελλάδα, καθώς και οι σχέσεις θεάτρου και πολιτικής στην περίοδο της δικτατορίας του Ιωάννη Μεταξά και στα χρόνια του ελληνικού εμφύλιου. Μελέτες και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους.     

9. Διακουμοπούλου Κατερίνα

H Κατερίνα Διακουμοπούλου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α.. Σπούδασε στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου στη συνέχεια πραγματοποίησε και μεταπτυχιακές σπουδές. Το 2007 έλαβε το Διδακτορικό της από το Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με θέμα: «Το ελληνικό θέατρο στη Νέα Υόρκη από τα τέλη του 19ου αι. έως το 1940». Έχει εκπονήσει μεταδιδακτορική έρευνα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ έχοντας λάβει μεταδιδακτορική υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, (2009-2010). Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο Νεοελληνικό Θέατρο με έμφαση στο Θέατρο της Διασποράς, στο Εφαρμοσμένο Θέατρο, στην Κοινωνιολογία του Θεάτρου και στην Θεατρική Παραγωγή.  Ως θεατρικός συγγραφέας έχει λάβει το Γ΄ Κρατικό Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Θεατρικού Συγγραφέα του Υπουργείο Πολιτισμού το 2007 και τον Έπαινο για το θεατρικό της έργο Έως την πύλη του Φόρου από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ της UNESCO το 2009.

10. Ευκολίδης Σταύρος

Ο Σταύρος Ευκολίδης γεννήθηκε το 1977. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε., διπλωματούχος Αγρονόμος – Τοπογράφος μηχανικός της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ., απόφοιτος του ΕΠΑΙΚ της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και  κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών,  του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, στις Σπουδές στη Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Μεσόγειο. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, δάσκαλος ορθοφωνίας και οργανωτής παραγωγών σε διάφορους θιάσους της Θεσσαλονίκης.  Παράλληλα εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός και προσφάτως ως αναπληρωτής καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών εκπόνησε πτυχιακή εργασία για το θέατρο των Ελλήνων της Μαύρης Θάλασσας από τα τέλη του 19ου έως τα τέλη του 20ου αιώνα. Διαπίστωσε ότι υπάρχει ένα τεράστιο ρεπερτόριο, με πολλά και ενδιαφέροντα σύγχρονα έργα, έτοιμα για παρουσίαση σε ευρύ θεατρικό κοινό, τα οποία “περιμένουν” τους καλλιτέχνες που θα τα ανακαλύψουν.

11. Θεοδωράνου Ελισσάβετ

Η Ελισσάβετ Θεοδωράνου σπούδασε θεατρολογία στο πανεπιστήμιο της Μπολόνια (2002). Είναι αριστούχος απόφοιτη του μεταπτυχιακού προγράμματος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. (2009), ενώ στο ίδιο Τμήμα συμμετείχε σε δύο ερευνητικά έργα με αντικείμενο τη «Θεατρική δραστηριότητα στη Θεσσαλονίκη» και υποστήριξε τη διδακτορική της διατριβή το 2019 («Η κληρονομιά της Μεταπολίτευσης: Θεατρικά σχήματα έρευνας στη Θεσσαλονίκη, 1975-2000»). Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε θεατρολογικά περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο στη Μεταπολίτευση, στο μεταδραματικό θέατρο και στο θέατρο του Πιραντέλλο. Εργάστηκε ως θεατρολόγος στην Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» (2009-2012), ενώ από το 2017 είναι εκπαιδευτικός θεατρικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Από το 2021 έως το 2023 εργάστηκε ως συμβασιούχος διδάσκουσα στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. (Ακαδημαϊκός Υπότροφος του ΕΛΚΕ Α.Π.Θ.) και έδωσε διαλέξεις στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στο ίδιο πανεπιστημιακό τμήμα.

12. Ιωαννίδης Γρηγόριος

Ο Γρηγόρης Ιωαννίδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, διπλωματούχος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του Ε.Μ.Π. και πτυχιούχος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, με Μεταπτυχιακές σπουδές στη Φιλοσοφία των Επιστημών (King’s College, London) και τη Θεατρολογία. Διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών με διδακτορικό για το Ξένο ρεπερτόριο και τη συμβολή του στη διαμόρφωση του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου. Έχει κατά καιρούς συνεργαστεί ως σύμβουλος με όλους τους θεσμικούς θεατρικούς φορείς της χώρας και έχει επανειλημμένως διδάξει σε θεατρικά σεμινάρια, εργαστήρια και συναντήσεις, όπως και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Έχει συνεργαστεί στην επιμέλεια και οργάνωση κεντρικών εκθέσεων για το θέατρο και την ιστορία του. Είναι συγγραφέας μονογραφιών για το ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο του ελληνικού θεάτρου, καθώς και σημαντικού αριθμού δημοσιεύσεων σε επιστημονικά περιοδικά. Υπήρξε στο παρελθόν ο θεατρικός κριτικός του "Αντί" και της "Ελευθεροτυπίας", ενώ από το 2011 μέχρι σήμερα κρατά τη στήλη της κριτικής στην "Εφημερίδα των Συντακτών".

13. Καρρά Κατερίνα

Διδάσκει ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Τμήμα  Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει επίσης διδάξει στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι πτυχιούχος Θεάτρου και Ελληνικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αριστούχος απόφοιτος της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Έχει επίσης εκπονήσει μεταδιδακτορική έρευνα για τα χειρόγραφα θεατρικών έργων της συλλογής που απόκειται στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας με την επωνυμία «Βιβλιοθήκη – Αρχείο Κώστα Παπαγεωργίου του Αθηναίου». Επαγγελματικά ως θεατρολόγος συνεργάστηκε με τη νέα Σκηνή του Λευτέρη Βογιατζή, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Εθνικό Θέατρο. Έχει παρουσιάσει ανακοινώσεις σε ημερίδες και συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει πραγματοποιήσει δημοσιεύσεις σε συλλογικές εκδόσεις, πρακτικά συνεδρίων, περιοδικά και θεατρικά προγράμματα. Ερευνητικά επικεντρώνεται στην ιστορία νεοελληνικού θεάτρου στον Μεσοπόλεμο, την κωμωδία, τα λαϊκά θεάματα, το μουσικό θέατρο και το θέατρο στην περιφέρεια.

14. Κιτροέφ Αλέξανδρος

Ο Αλέξανδρος Κιτροέφ είναι ομότιμος καθηγητής ιστορίας στο Haverford College της Πενσιλβάνιας και ειδικεύεται στην ιστορία της ελληνικής διασποράς. Οι τίτλοι των τριών πιό πρόσφατων βιβλίων του είναι: "The Greeks and the Making of Modern Egypt" American University in Cairo Press, 2019 (Αραβική έκδοση Bibliotheca Alexandrina  & Ελληνική εκδόσεις Παπασωτηρίου), "Greek Orthodoxy in America: A Modern History" Northern Illinois University and Cornell University Press, 2020 & "AHEPA 1922-2022: 100 Years of Service" Holy Cross Orthodox Press, 2023.

15. Κονομή Μαρία

Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, διδάσκουσα σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Με σπουδές εξειδίκευσης στο University Arts London, εργάστηκε ως σκηνογράφος-ενδυματολόγος σε πάνω από εξήντα παραγωγές σε όλα τα είδη των παραστατικών τεχνών και τον κινηματογράφο, παρουσιάζοντας την δουλειά της σε σημαντικούς θεατρικούς οργανισμούς, σε φεστιβάλ τεχνών και κινηματογράφου, αλλά και σε ανεξάρτητα σχήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα ερευνητικά και συγγραφικά της ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από τη σύγχρονη σκηνική πράξη με έμφαση τις σκηνογραφικές-ενδυματολογικές προσεγγίσεις, το σκηνογραφικό-ενδυματολογικό πλαίσιο στις παραστάσεις αρχαίου δράματος, τη σκηνογραφία-ενδυματολογία στο διευρυμένο πεδίο, τις νέες χωρικές μορφές θεάτρου και τις site-specific παραστάσεις, τις σχέσεις εικαστικών, παραστατικών  τεχνών και performance, τις παιδαγωγικές, θεωρητικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη σκηνογραφία-ενδυματολογία. Επιμελήθηκε μια σειρά διαλέξεων στο Μουσείο Μπενάκη με τη θεματική  ‘Site-Specifics’. Υπήρξε συνεπιμελήτρια για την εθνική συμμετοχή της Ελλάδας στην Prague Quadrennial 2015 και για το 2023 στο επαγγελματικό και το σπουδαστικό διαγωνιστικό τμήμα.

16. Lazou Anna 

Anna Lazou is Assistant Professor of Philosophical Anthropology at the University of Athens, Department of Philosophy, Doctor of Philosophy of the Department of Philosophy, Pedagogics & Psychology of the University of Athens ("Man, Nature and Practice", 2006). She directs the Phil.Art.Lab since January 2022 (temporary website: https://www.facebook.com/philosophy.art.seminars/). She directs the biennial periodical P.A.Th. (Philosophy, art, therapy) 2020 et seq. ISSN 2732-7345, ISSN 2732-7353 (electronic edition/online) https://www.researchgate.net/publication/358057782_PATH_1_FULL_Repaired, https://www.researchgate.net/publication/358079100_PATH_1_SPECIAL_EDITION.– Her recent publications: “Philosophical Games in Primary Education: An Interdisciplinary Approach” (2022), “The Concept of Therapy in Ancient Greek Texts and Dance Practices”(2021), “Play, Measure, Harmony: the Experience of Time in Poetic Thought” (2020), "Platonic Orchesis Today I: Philosophical Premises & Applications" (2020), "Dance as an Object of Scientific Research and Philosophy. Prolegomena" (2020), "Man and Measure: Comments on the Crisis of Civilization" (2017), "The Diachronic Character of the Dionysian" (2010), "Ancient Myths, Traditional Civilization and Contemporary Dance Theatre", (2011), "Psychological Events and the on-stage Action of the Actor" (2008) eta.

17. Lefka Aikaterini

Dr. Aikaterini Lefka is Greek and Belgian; she obtained her first University diploma in Philosophy and Classics at the University of Athens and her MPhil and PhD in Philosophy and Letters, on the relations between religion and philosophy in Plato, at the University of Liège. A. Lefka realised a first post-doctoral research at the University of Luxembourg on the notion of eudaimonia in the Presocratics and Plato. A second research compared the ancient and the modern theories on the “good life” of the citizen in a European democracy. Since the acad. year 2021-22, A. Lefka has undertaken a third, interdisciplinary post-doctoral research, on the European values, their reception and the citizen’s well-being, as a scientific collaborator at the European Studies Unit of the University of Liège. Being a lecturer for 16 years at the same institution, she was invited to deliver courses at many other Universities. A. Lefka has been also teaching since 1999 subjects of her philosophical and philological competences at the European School Brussels III, in Greek, French and English. In 2020 she became an Ambassador of the Hellenic Institute of Cultural Diplomacy in Belgium. She published books (two scientific and a literary one) and numerous articles in various languages; others are under press.

18. Luciani Cristiano

Ο Cristiano Luciani (Τέρνι, 1963) διδάσκει Νεοελληνική Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης "Tor Vergata". Έχει δημοσιεύσει κριτικές εκδόσεις του Σαχλίκη, ανώνυμων ποιητών του 15ου και του 16ου αιώνα, καθώς και ιταλικών έργων Ελλήνων συγγραφέων. Στις πιο πρόσφατες εργασίες του περιλαμβάνονται: "Manierismo cretese" (2005), "Montale, Kavafis e la Grecia moderna" (2006). Επίσης, επιμελήθηκε τη μετάφραση των τόμων: Ο. Ελύτης, "Le poesie di Saffo" (2008), Α. Μάτεσης, "Il Basilico" (2009), Δ. Βικέλας, "Cinque racconti" (2009) και, πρόσφατα, τον "Ερωτόκριτο" και τα πεζά του Κ. Καβάφη.

19. Μήτσου Κυριακή

Kyriaki Mitsou, is a multilingual Greek actor (speaking Greek, English and Italian) who was born and raised in Athens and now is based in London. She studied Social Theology at the National Kapodistrian University of Athens and acting at the Higher Drama School of Athens ‘Iakovos Kambanellis’. She took directing courses at the Royal central school of speech and drama and she also holds an MA at Theatrical Studies from the Open University of Cyprus with direction in Acting and Directing. She has been working as an actress since 2007 in various shows in theatre and television and has participated in many films in Greece and U.K.  The most recent of the them are: ‘Remember When’(Τα καλύτερά μας χρόνια) EPT1, ‘#3099’ that was awarded at Beijing Film Festival, ‘On sourit pour la photo’, ‘Stay’, ‘Mangas’ which was screened at BFI film Festival in 2018, Blood Rites to name a few. As a director she has directed ‘Shopping and Fuck***’ at Vafeio theatre and was the assistant director at ‘Pulp Fiction’ in Alkistis theatre, both of them in Athens. While in London she directed ‘The maids, a game for two’ at White Bear Theatre , ‘Pitsa’ again at White bear Theatre and the kid’s show ‘The swallow that was waiting for Christmas’ at the Hellenic Center. She also directed and performed at the plays ‘With Power from Kifisia’ (Με Δύναμη από την Κηφισιά)written by D. Kehaidis and E.Haviara, ‘In Kambanellis’ Neighbourhoods’ (Στις Γειτονιές του Καμπανέλλη) a tribute performance to Iakovos Kambanellis that also presented at Tirana as part of Kambanelli’s Cultural Year and ‘Who discovered America?’ (Ποιος Ανακάλυψε την Αμερική;) written by Chrysa Spiliotis. All the above were presented at the Golden Goose Theatre in London. Part of her artistic work has been exhibited at the gallery Tate Modern in London. Recently she was appointed as The Representative of the Hellenic Foundation for Culture in the UK. She is the Founder and Artistic Director of Culture in Action. She is also Founding Member of the multidisciplinary art group ‘Fabrica Athens’,  and a Member of the European Union Women Commission in Greece in the branch of Culture. Furthermore, she is a teacher at Greek Parish schools, supporting the effort of transmitting the love and knowledge of Greek language and culture to the younger generations of diaspora. She is also supporting the community by the very important position of the secretary at St. Nicholas Parish at Shepherds Bush.

20. Μιχαλόπουλος Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Στο παρελθόν έχει διδάξει στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, καθώς και σε ιδιωτικές δραματικές σχολές, ενώ έχει εργαστεί ως ερευνητής στην Ακαδημία Αθηνών. Ως θεατρολόγος έχει συνεργαστεί με πολλούς αθηναϊκούς θιάσους και ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., ενώ έχει πραγματοποιήσει τον σχεδιασμό και την επιμέλεια έκδοσης περισσότερων από εξήντα θεατρικών έργων του ελληνικού και του παγκόσμιου δραματολογίου, καθώς επίσης θεατρικών προγραμμάτων, λευκωμάτων, μελετών και συλλογικών τόμων. Σπούδασε θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο οποίο συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές του και αναγορεύτηκε αριστούχος διδάκτωρ. Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια, ημερίδες και διημερίδες και έχει δημοσιεύσει μελέτες του σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων.     

21. Μπλέσιος Γ. Αθανάσιος 

Ο Αθανάσιος Μπλέσιος του Γεωργίου είναι Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος. Υπήρξε Αναπληρωτής Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του  Πανεπιστημίου Πελοποννήσου την περίοδο 2018- 2019. Τα γνωστικά του αντικείμενα είναι το νεοελληνική θέατρο και η νεοελληνική λογοτεχνία. Διδάσκει νεοελληνικό και παγκόσμιο θέατρο σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Συμμετέχει στις πανεπιστημιακές διαδικασίες εκλογής υποψηφίων διδασκόντων και μελών ΔΕΠ, καθώς και εξέλιξης μελών ΔΕΠ σε όλες τις βαθμίδες σε αρκετά ελληνικά Πανεπιστήμια και πανεπιστημιακά Τμήματα. Έχει γράψει επτά βιβλία και έχει δημοσιεύσει δεκάδες μελέτες στα αντικείμενα της ειδίκευσής του, δηλαδή στη θεατρολογία και στη νεοελληνική λογοτεχνία. Έχει πάρει μέρος σε πολλά Συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με ανακοινώσεις σε ελληνικά, γαλλικά και αγγλικά. Τα δύο τελευταία βιβλία του έχουν τους εξής τίτλους: Μελέτες κρητικού θεάτρου και κρητικής λογοτεχνίας. Νεότερες και σύγχρονες θεματικές προεκτάσεις, Παπαζήσης, Αθήνα 2020, 463 σελ., Αρχαίοι μύθοι στη νεοελληνική δραματουργία. Τρωικός κύκλος- Θηβαϊκός κύκλος, Γρηγόρης, Aθήνα 2021, 504 σελ.

22. Μπουσιοπούλου Θάλεια

Η Θάλεια Μπουσιοπούλου είναι μέλος ΕΕΠ του τμήματος Θεατρικών Σπουδών Αθήνας του ΕΚΠΑ από το 2022, στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του οποίου διδάσκει από το 2020. Δίδαξε επίσης στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών επιστημών του Πανεπιστημίου Lille της Γαλλίας ως λέκτορας της νεοελληνικής γλώσσας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016. Είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Lille, όπου πραγματοποίησε διατριβή με θέμα «Personne tragique-personnage tragique dans les écritures dramatiques contemporaines en France et en Grèce». Είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Τμήματος Θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ, ενώ παράλληλα εκπονεί ερευνητικό έργο στο Ερευνητικό Εργαστήριο «Θέατρο, Φιλοσοφία και Εκπαίδευση» του ίδιου Τμήματος. Είναι συνεκδότρια του γαλλόφωνου ετήσιου περιοδικού «Petits Essais»-Μικρά Δοκίμια και συνιδρύτρια του ομώνυμου μη κερδοσκοπικού ελληνογαλλικού συλλόγου που ιδρύθηκε το 2021. Απόφοιτος του Φ.Π.Ψ. του ΕΚΠΑ, πραγματοποίησε το μεταπτυχιακό της στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ ως υπότροφος του ΙΚΥ. Μελέτες της έχουν δημοσιευθεί σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στον χώρο της θεωρίας και της φιλοσοφίας του θεάτρου.

23. Παπαθανασίου Σίσσυ

Ιστορικός, δραματουργός, μεταφραστής, κριτικός. Διευθύντρια Γραμμάτων του Υπουργείου Πολιτισμού. Η Σίσσυ Παπαθανασίου, ιστορικός, δραματουργός, μεταφράστρια, σπούδασε νομικά, θέατρο και κινηματογράφο στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές της στην Κοινωνική Ανθρωπολογία, την Ιστορία Πολιτισμών και το Θέατρο στο Παρίσι στην École des Hautes Études en Sciences Sociales και τη Σορβόννη. Τα ερευνητικά και καλλιτεχνικά της ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από την ιστορία, την αρχαία ελληνική γραμματεία, τις μεταγραφές και την πρόσληψη τραγωδίας/κωμωδίας, και τον διάλογο ανάμεσα στην ελληνική λογοτεχνική, δραματική και σκηνική γραφή και στη διεθνή σκηνή. Το 2004 ίδρυσε το Διεθνές Φεστιβάλ Αναλόγιο, έναν διεθνή οργανισμό για τη γραφή, τα γράμματα και τις τέχνες, με συνεχή λειτουργία έκτοτε και του οποίου υπήρξε καλλιτεχνική διευθύντρια επί σειρά ετών. Διαθέτει πλούσιο συγγραφικό έργο, έχει επιμεληθεί πλήθος βιβλίων και έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, υπεύθυνη του Τμήματος Αναγνώσεις του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδας, μέλος Δ.Σ. του International Theatre Institute/Unesco και επιμελήτρια εθνικών συμμετοχών της χώρας σε διεθνείς πολιτιστικές διοργανώσεις. Είναι Διευθύντρια  Γραμμάτων του Υπουργείου Πολιτισμού.

Sissy Papathanassiou, is a historian, dramatist and translator. She has studied law, theatre and cinema in Greece. She continued her studies in Social Anthropology, the History of Civilizations, and Theatre in Paris at the École des Hautes Études en Sciences Sociales and at the Sorbonne. Her research and artistic interests revolve around history, ancient Greek literature, transcriptions of tragedy/comedy and their reception, and the dialogue between Greek literary, dramatic and stage writing, on the one hand, and the international scene on the other. In 2004, she founded the International Analogio Festival, an international institution for writing, literature and the arts which has remained active ever since, and whose artistic director she was for several years. She has written extensively, edited numerous books, and served inter alia as head of the Readings Department at the National Theatre of Greece, on the Board of the International Theatre Institute/Unesco, and as a curator of Greek participations at international cultural events. She is the Director of Arts & Letters, at the Hellenic Ministry of Culture.

24. Πεφάνης Γιώργος

Ο Γιώργος Π. Πεφάνης είναι Πρόεδρος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ελληνικό και Παγκόσμιο θέατρο. Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση" και Καθηγητής Φιλοσοφίας και Θεωρίας του Θεάτρου και του Δράματος στο ίδιο Τμήμα, κριτικός θεάτρου στο CNN-Greece και αρθρογραφεί στην εφημερίδα Το Βήμα. Είναι σύμβουλος καθηγητής και συντονιστής στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών: «Ελληνικός Πολιτισμός»), όπου διδάσκει ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου από το 2008 έως σήμερα (2022) και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών: «Στοιχεία Θεωρίας Θεάτρου), από το 2011 έως το 2013.

Επί σειρά ετών υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, σύμβουλος δραματολογίου στο Εθνικό Θέατρο (1998-2000) και επιστημονικός συνεργάτης στο Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών (2000-2003), όπου είχε εκλεγεί ερευνητής (2003). Από το 1998 μέχρι το 2006 δίδαξε ιστορία και θεωρία του νεοελληνικού θεάτρου στον μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών του Φιλολογικού Τμήματος, Τομέας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Διετέλεσε επιμελητής έκδοσης της Παραβάσεως, του Επιστημονικού Δελτίου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, από το 2003 έως το 2013, σύμβουλος δραματουργίας του θεατρικού οργανισμού «Ithakart» (Los Angeles, USA) και μέλος της ερευνητικής ομάδας JE 2487 (Université Paul Valéry, Montpellier, France). Είναι μέλος της Société des Études Néo helléniques (SEN) des Néo-Hellénistes des Universités Francophones (Paris, France), της International Association of Aesthetics, του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, της Ελληνικής και της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, της Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας, της Ελληνικής Εταιρείας Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας κ.ά. Διετέλεσε διευθυντής των εκδοτικών σειρών για το θέατρο: «Θεατρική βιβλιοθήκη» των εκδόσεων «Δίαυλος», (3 τίτλοι βιβλίων), «Δράμα και δρώμενα» των εκδόσεων «Πολύτροπον», (6 τίτλοι βιβλίων). Διευθύνει τη σειρά «Θεατρικοί τόποι» και «Μεγάλοι θεατρικοί τόποι» των εκδόσεων «Παπαζήσης», από το 2006 μέχρι σήμερα (έως τώρα 45 τίτλοι βιβλίων συνολικά).

Έχει δημοσιεύσει περί τις 190 επιστημονικές μελέτες σε ελληνικά και ξένα περιοδικά, πολλές κριτικές θεάτρου στον περιοδικό (έντυπο και ηλεκτρονικό) τύπο, άρθρα, επιφυλλίδες και βιβλιοκρισίες σε εφημερίδες (Η ΚαθημερινήΕλευθεροτυπίαΤο Βήμα) και περιοδικά. Το έργο του συγκεντρώνει έως τώρα περί τις 1340 ετεροαναφορές. Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε 85 επιστημονικά συνέδρια και έχει δώσει 45 διαλέξεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι συγγραφέας είκοσι έξι βιβλίων γύρω από το θέατρο, τη λογοτεχνία και τη φιλοσοφία, μίας ποιητικής συλλογής και δύο μεταφράσεων. Το βιβλίο του Το βασίλειο της Ευγένας, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2005, απέσπασε (2006) την Τιμητική Διάκριση Θεατρολογικού Συγγράμματος της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών Ελλάδας. Μεταξύ των πιο πρόσφατων βιβλίων του περιλαμβάνονται τα εξής: Φαντάσματα του θεάτρου. Σκηνές της θεωρίας ΙΙΙ, Παπαζήσης, Αθήνα 2013, Η λάμψη του χρήματος στη νεοελληνική λογοτεχνία. Από την Κρητική Αναγέννηση στην αυγή του 21ου αιώνα, (επιμ.), Ίδρυμα Κώστα και Ελένης Ουράνη, Αθήνα 2014, Θιασώτες και φιλόσοφοι. Σκιαγράφηση μιας θεατροφιλοσοφίας, Παπαζήσης, Αθήνα 2016, Θεατρικά Bestiaria. Θεατρικές και φιλοσοφικές σκηνές της ζωικότητας, Παπαζήσης, Αθήνα 2018, Η φιλοσοφία επί σκηνής. Θεατροφιλοσοφικές εστιάσεις, (επιμ.), Παπαζήσης, Αθήνα 2019, Οι Μυκήνες δεν ήταν το παν. Καμπανελλικά Ανάλεκτα, Κάπα Εκδοτική, Αθήνα 2022.

25. Ριτσάτου Κωνσταντίνα

Η Κωνσταντίνα Ριτσάτου γεννήθηκε στο Ρέθυμνο και είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου διδάσκει από το 2005. Σπούδασε Παιδαγωγικά, Φιλολογία και Θεατρολογία στην Κρήτη και τη Θεσσαλονίκη. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην Ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου του 19ου και του 20ού αιώνα. Έχει εκδώσει τα βιβλία, Με των Μουσών τον έρωτα…Ο Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής και το νεοελληνικό θέατρο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2011 και Ο Δημήτριος Γρηγορίου Καμπούρογλου και το ελληνικό θέατρο: στα χνάρια της Ιστορίας και της Παράδοσης, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2022. Ήταν επιστημονικά υπεύθυνη του ερευνητικού έργου: "Αποτυπώματα της παράδοσης στο νεοελληνικό θέατρο από τις αρχές της δεκαετίας του 1870 μέχρι τους Βαλκανικούς Πολέμους" (Επιτροπή Ερευνών ΑΠΘ 2015, http://theatrokaiparadosi.thea.auth.gr/). Άρθρα και μελέτες της έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων.

26. Spiridis Giannis

Giannis Spiridis has a PhD diploma in philosophy from the National and Kapodistrian University of Athens. He is a graduate of philosophy and completed his MSc in Methodology of history and Theory of science’s (E.K.P.A-N.T.U.A). In the spring semester of 2022, he received a scholarship for conducting tutorial courses for the course Philosophical Anthropology FLS 73 under the program "Supporting the educational activities of the National and Kapodistrian University of Athens (E.K.P.A.)-ELKE. He has published papers in various philosophical magazines and translated into Greek Andrew Irvine’s philosophical play, "The Trial of Socrates’’. His main research interests include ancient Greek philosophy, philosophical theatre and ancient Greek drama.

27. Stavrakopoulou Anna

Anna Stavrakopoulou is Associate Professor of Theatre Studies at the School of Drama (Aristotle University of Thessaloniki). She studied at the University of Crete, Paris III-Sorbonne Nouvelle and Harvard. She has lived and worked for several years in the USA (NYU, Harvard, Yale) and Turkey (University of Bosphorus). Her research interests revolve around comedy (popular and erudite), the reception of Ibsen in Greece and theatre translation. She has published articles in Greek and English. She is a co-founding member and faculty of the Harvard Summer Program in Greece (est. 2002) and she is affiliated with the Harvard Center for Hellenic Studies in Nafplio.

28. Steen Van Gonda 

Gonda Van Steen holds the Koraes Chair in the Centre for Hellenic Studies and the Department of Classics at King’s College London. She is the author of five books, four of which relate directly to Greek theater and reception studies: Venom in Verse: Aristophanes in Modern Greece (2000); Liberating Hellenism from the Ottoman Empire (2010); Theatre of the Condemned: Classical Tragedy on Greek Prison Islands (2011); and Stage of Emergency: Theater and Public Performance under the Greek Military Dictatorship of 1967-1974 (2015). Gonda’s latest book, Adoption, Memory, and Cold War Greece: Kid pro quo? (2019), takes the reader into the new, uncharted terrain of Greek adoption stories that become paradigmatic of Cold War politics and history. This book appeared also in Greek translation as Ζητούνται παιδιά από την Ελλάδα: Υιοθεσίες στην Αμερική του Ψυχρού Πολέμου (Athens: Potamos, 2021). Gonda recently contributed a historical introduction to Voices of the Lost Children of Greece: Oral Histories of Cold War International Adoption, edited by Mary Cardaras (Anthem Press, December 2022).

29. Stogios Nikolaos

Ο Στόγιος Νικόλαος είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ενώ έχει σπουδάσει και Θεολογία στο Institut St. Jean de Bruxelles. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην εκπαιδευτική έρευνα από το Vrije Universiteit Brussel και διδάκτωρ Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τα τελευταία 7 χρόνια διδάσκει ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία καθώς και την ιστορία της ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βρυξελλών (ULB). Έχει συμμετάσχει ενεργά σε σειρά επιστημονικών ομάδων για την προώθηση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους σπουδαστές καθώς και σε πλήθος επιστημονικών συνεδρίων για τον ίδιο σκοπό σε Ελλάδα, Ευρώπη, Η.Π.Α. Εργασίες του έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους σε Ελλάδα, Βέλγιο, Η.Π.Α. και Αυστραλία.

30. Ταμπάκη Άννα

Ομότιμη Καθηγήτρια θεατρολογίας - ιστορίας του θεάτρου στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και Φιλοξενούμενη Ερευνήτρια στο Τμήμα Νεοελληνικών Ερευνών του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Έχει διατελέσει Διευθύντρια του ΠΜΣ του ΤΘΣ/ΕΚΠΑ και Πρόεδρος του Τμήματος. Έχει εκτεταμένο και αναγνωρισμένο ερευνητικό και συγγραφικό έργο στους τομείς των πολιτισμικών επαφών και διαμεσολαβήσεων με τη Δύση και τη Νότιο-αναταλική Ευρώπη, της ιστορίας των μεταφράσεων, της ιστορίας και δραματολογίας του νεοελληνικού και ευρωπαϊκού θεάτρου. Έχει διδάξει σε ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια και έχει πλούσιο συγγραφικό έργο (μονογραφίες, επιμέλεια συλλογικών τόμων, μελέτες, μεταφράσεις) στα ελληνικά και σε άλλες γλώσσες (κυρίως γαλλικά και αγγλικά αλλά και ιταλικά, ισπανικά, πολωνικά και ρουμανικά).

31. Tentorio Gilda

H Gilda Tentorio διδάσκει νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία στα Παν/μια Παβίας και Μιλάνου. Mετά από το PhD, το 2010 υποστήριξε μια μεταδιδακτορική έρευνα στην Αθήνα (ΙΚΥ) πάνω στην παρουσία του μύθου στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο. Μαζί με τον Θ. Γραμματά, επιμελήθηκε το μονογραφικό τόμο του περιοδικού Culture Teatrali (2014), αφιερωμένο στο Νεοελληνικό σύγχρονο θέατρο. Γράφει θεατρικές κριτικές και επιστημονικά άρθρα για το ευρωπαϊκό θέατρο, την πρόσληψη του αρχαίου μύθου στη σύγχρονη σκηνή, την κρίση και το θέατρο, το μεταμοντέρνο. Μελέτησε τα έργα των σύγχρονων δραματουργών Καμπανέλλη, Ποντίκα, Δημητριάδη, Δήμου, Μάτεσι, Νεοφύτου. Συνεργάζεται στο Eurodram, το ευρωπαϊκό δίκτυο θεατρικής μετάφρασης και μετέφρασε στα Ιταλικά (2018) το Θέλω μια χώρα του Α.Φλουράκη. Είναι πρόεδρος του Ιταλικού Τμήματος της Διεθνούς Εταιρείας των Φίλων του Νίκου Καζαντζάκη και μεταφράζει νεοελληνική λογοτεχνία (Ν. Βρεττάκο, Ν. Καζαντζάκη, Β. Βασιλικό, Χ. Χρυσόπουλο, Τ. Καραγεωργίου).